Online loket

Paspoort & Identiteitsbewijs

Paspoort
Met een paspoort kunt u laten zien wie u bent (identificatie). U kunt ermee reizen naar elk land in de wereld. Een paspoort is 10 jaar geldig voor personen die 18 jaar of ouder zijn. Een paspoort is 5 jaar geldig voor personen jonger dan 18.
Meer  informatie over paspoort  l  Direct een afspraak maken

Identiteitskaart
Met een identiteitskaart kunt u laten zien wie u bent (identificatie). U kunt er ook mee reizen naar de meeste landen in Europa. U kunt geen visum laten toevoegen aan een identiteitskaart. Dit kan alleen bij een paspoort. Een identiteitskaart is 10 jaar geldig voor personen die 18 jaar of ouder zijn. Een identiteitskaart is 5 jaar geldig voor personen jonger dan 18.
Meer informatie over ID kaart    l    Direct een afspraak maken

Rijbewijs & Eigen verklaring CBR

Rijbewijs
Met een rijbewijs kunt u in Nederland met een motorvoertuig op de openbare weg rijden. Voordat u rijexamen doet, moet u een Eigen verklaring invullen. Hiermee verklaart u dat u gezond genoeg bent om te rijden. Bent u geslaagd voor uw rijexamen? Dan vraagt u bij de gemeente uw eerste rijbewijs aan.
Meer informatie over Rijbewijs     l       Direct een afspraak maken

Eigen verklaring CBR
Het CBR heeft uw 'Eigen verklaring' nodig om uw geschiktheid om te rijden te kunnen beoordelen. U moet dit formulier invullen voor de aanvraag van een rijbewijs.
Meer informatie over Eigen verklaring CBR     l       

Direct naar het aanvraagformulier  

Verhuizen

Verhuizen
U kunt uw verhuizing persoonlijk doorgeven aan het loket in het gemeentehuis. Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om de verhuizing per post of digitaal/online  door te geven. De gemeente past uw adres daarna aan in de Basisregistratie personen (BRP).

In- en uitschrijving arbeidsmigranten.

Meer informatie over en doorgeven Verhuizing  l  

Direct naar het aanvraagformulier   Inloggen met DigiD

Uittreksels Burgerlijke stand  & Uittreksel BRP

Uittreksel Burgerlijke stand.
De gemeente bewaart akten van levensgebeurtenissen. Bijvoorbeeld van een geboorte, huwelijk, geregistreerd partnerschap, echtscheiding of overlijden. U kunt een afschrift of uittreksel van deze akten aanvragen bij de gemeente.
Meer informatie over Uittreksel Burgerlijke stand     l    
Direct naar het aanvraagformulier 
Inloggen met DigiD



Uittreksel BRP
Een uittreksel BRP is een document met informatie over u uit de Basisregistratie Personen (BRP). Dit document geeft informatie over uw naam, adres, woonplaats, geboorteplaats en geboortedatum. Als het nodig is, geeft het uittreksel meer informatie.
Meer informatie over Uittreksel BRP    l    Direct naar het aanvraagformulier    Inloggen met DigiD

Wmo & Zorg & Inkomen

Wmo & Zorg & Inkomen
Sinds 2015 is de gemeente verantwoordelijk voor bijna alle ondersteuning aan mensen die het alleen niet redden op het gebied van opvoeding, welzijn, zorg en werk & inkomen. De gemeente heeft daarmee een groot aantal huidige taken van het Rijk overgenomen.

We hebben speciaal voor u op onze website een pagina met veel gestelde vragen en antwoorden ingericht.
Naar de pagina met veelgestelde vragen

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met de gemeente, tel. 140162.

Plannen & Bouwen

Ruimtelijke plannen
U kunt alle ruimtelijke plannen binnen de gemeente bekijken. U vindt de plannen (voorbereidingsbesluiten, bestemmingsplannen, uitwerkings- en wijzigingsplannen, en structuurvisies) gemeentebreed (geldend voor alle dorpen) en de plannen per dorp. U vindt hier ook de structuurvisies.
Naar de pagina Ruimtelijke plannen



 

Vergunning & Evenementen

Vergunningen
Voor diverse zaken dient u bij, of via de gemeente een vergunning aan te vragen, waaronder bijvoorbeeld een omgevingsvergunning of een evenementenvergunning.
Naar alle informatie over vergunningen 

Evenement
Er zijn allerlei soorten evenementen. Hierbij kunt u denken aan braderieën, muziekvoorstellingen, optochten, wedstrijden op de weg en buurtfeesten. Een kenmerk hebben al deze evenementen gemeen: er wordt publiek verwacht en het evenement is bedoeld om publiek te vermaken.
Naar alle informatie over evenementen 

Verloren en gevonden voorwerpen

Gevonden en verloren voorwerpen
Heeft u een voorwerp gevonden of verloren, dan kunt u voor aangifte terecht bij de gemeente.
U kunt op twee manieren een verloren of gevonden voorwerp melden. U kunt het melden bij de receptie in het gemeentehuis tijdens de openingstijden (dagelijks tussen 09.00 uur en 17.00 uur) .   Wij verzoeken uw legitimatiebewijs mee te nemen.
Ook kunt u het melden via het onderstaande formulier.

Meer informatie over gevonden en verloren voorwerpen   l  Naar het formulier

Overzicht van alle producten van A t/m Z

Op deze pagina vindt u de producten en diensten van de gemeente Drimmelen.U vibnd daar een overzicht van alle producten op alfabet. Een andere manier is om in het zoekvenster een trefwoord/zoekterm in te typen.  Vervolgens krijgt u het betreffende product of alle producten met  uw zoekterm. Ook kunt u nog aangeven of u ook in andere overheden wilt zoeken. In het overzicht 'Alle producten van A t/m Z' kunt u een keuze maken uit alle producten van de gemeente Drimmelen.
Ga naar de pagina  Alle producten van A t/m Z

Online afspraak maken

U kunt  een afspraak maken voor de afdeling publiekszaken. U kiest de dag en de tijd die voor u uitkomt. Met een afspraak voorkomt u wachttijden.Wij werken uitsluitend in de middag op afspraak,  s’morgens is het vrije inloop.
Voor welke producten kunt u een afspraak maken?
Paspoort / Rijbewijs / Uittreksels / Aangifte geboorte/Erkenning / Overlijden / Verklaring omtrent gedrag / Verhuizing / Bouwzaken

U kunt een afspraak maken voor de volgende tijdstippen:
Maandag t/m donderdag van 14.00 uur tot 16.45 uur. Vrijdag van 14.00 uur tot 15.45 uur
Ga naar de pagina 'Afspraak maken'

Digitale en PDF formulieren

Op de pagina formulieren vindt u een overzicht van alle formulieren die u via deze website kunt invullen om een aanvraag of melding te doen. De formulieren vindt u ook verspreid over de website, bij het bijbehorende onderwerp. 
Ga naar de pagina 'Formulieren'