Meldpunt

Het Meldpunt is de plaats waar U meldingen over de openbare ruimte kunt aangeven. Dit kan ofwel  via het formulier onderaan de pagina, of via telefoon nummer 140162. Het telefoonnummer is maandag t/m donderdag bereikbaar van 8.30-17.00 uur. En op vrijdag van 8.30-16.00 uur.  
Ook kunt U meldingen plaatsen  via e-mail meldpunt@drimmelen.nl.

Waarvoor is het Meldpunt?

Het Meldpunt is het loket waar u alles wat u ziet dat niet in orde is in de buitenruimte, kunt u  melden. Ziet u bijvoorbeeld een defecte lichtmast, een losliggende stoeptegel, vuil in de singel, overhangende takken, een put in de weg of iets dergelijks, dan kunt u dit melden via het Meldpunt.
Tevens is het Meldpunt voor het aanmelden van/informatie over.

  • aanmelden grof huishoudelijk afval
  • grof tuinafval
  • bladeren
  • bouw- en sloopafval
  • asbesthoudend bouw- en sloopafval
  • milieu overlast
  • ratten, muizen, wespen
  • gevaarlijke takken en bomen
  • illegale stortplaatsen
  • informatie afvalinzameling
  • mankementen in bestrating
  • defect straatmeubilair
  • rioolverstopping
  • wateroverlast
  • defecte verkeerslichten
  • defecte verkeersborden
  • defecte speelobjecten
  • vernielingen- vandalisme
  • zwerfvuil
  • gladheid door sneeuw en ijs

Defecte lichtmast melden

Defecte openbare verlichting (bijvoorbeeld defecte lampen, scheve masten) kunt u via onderstaande link melden.   
Bij voorkeur het nummer op de lichtmast doorgeven. Als dat niet mogelijk is dat kunt u een precieze locatie doorgeven
 

Wat doet het Meldpunt met een melding?

Standaard werkwijze

Uw melding wordt opgenomen in een computersysteem en doorgegeven aan de betreffende afdeling.
Gaat het om een eenvoudig op te lossen probleem, dan wordt die oplossing uitgevoerd binnen vijf werkdagen. Er wordt dan géén contact met u opgenomen. U kunt immers zelf zien dat er iets met uw melding gedaan is.
Gaat het om een probleem waarvoor de uitvoering van de oplossing niet binnen vijf werkdagen mogelijk is, dan neemt een medewerker van de gemeente contact met u op. Hij/zij geeft dan aan wanneer er wèl actie wordt ondernomen.
In sommige gevallen wordt er geen actie ondernomen op een melding. Dit kan bijvoorbeeld zijn als de situatie wel voldoet aan de door de gemeente gestelde veiligheid en/of kwaliteitseisen. U ontvangt hierover dan ook bericht.

Wijkteams

Elk dorp heeft een eigen wijkteam dat belast is met het dagelijks beheer van de openbare ruimte. Daarnaast zijn de wijkteams ook de ogen en oren in de diverse kernen. Ook zij signaleren knelpunten. In veel gevallen zijn zij de medewerkers die uitvoering geven aan de oplossing van de melding.

Meldingen over openbaar groen

Bij meldingen over openbaar groen geldt een iets andere werkwijze. Alles wat te maken heeft met groenonderhoud staat vaak opgenomen in jaarplanningen. Deze meldingen worden daarom binnen een maand opgepakt. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan krijgt u binnen vijf werkdagen een reactie.

Wilt u een melding doorgeven, dan kunt u dit formulier gebruiken.

BuitenBeter app

Naast de melding bij het Meldpunt is er ook de mogelijkheid een melding te doen via de BuitenBeter app.
Ziet u een probleem buiten op straat of in de buurt? Vuilniszakken ergens gedumpt? Of een fietspad met enorme gaten? Laat het snel en simpel weten met BuitenBeter. U kunt met uw smartphone makkelijk en snel meldingen maken. De app verstuurt de melding direct naar de gemeente met foto en de exacte plaats. De gemeente reageert binnen vijf werkdagen via de app. De app is gratis te downloaden uit de app-winkels of via www.buitenbeter.nl.

Informatie over uw dorp
Dorpen in Drimmelen Ga naar Lage Zwaluwe Ga naar Drimmelen Ga naar Hooge Zwaluwe Ga naar Made Ga naar Wagenberg Ga naar Terheijden
Klik op één van de dorpen op het bovenstaande kaartje.